سبد خرید 0

الگوریتم تازگی محتوا | محتوای همیشه سبز بنویسید

الگوریتم تازگی محتوا , الگوریتم freshness

جهت تماشای این ویدیو در مشاهده ویدیو در یوتیوب  کلیک کنید !

الگوریتم تازگی محتوا (Freshness)

الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness یکی از درهای سئو و تولید محتواست که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. شاید شما هم جزو افرادی باشید که تابحال اسم الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness را نشنیده‌اید و با شیوه کار آن آشنا نیستید. اگر در زمینه تولید محتوا یا سئو کار می کنید، دانستن این الگوریتم و شیوه کارکرد آن در بالا بردن بازده کار شما به شدت موثر خواهد بود.

الگوریتم تازگی محتوا گوگل در نوامبر سال 2011 معرفی شد. این الگوریتم به حدی تاثیر گذار بود که گوگل اعلام کرد 35 درصد از نتایج جست و جو های آن دستخوش تغییر شده اند. این خبر گوگل مثل بمب صدا کرد و توجه کارشناسان سئو و تولید محتوا به الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness را جلب کرد.

چرا الگوریتم تازگی محتوا بوجود آمد !

روز‌به‌روز به تعداد محتواهای تولید شده در سایت های اضافه می شود، به طوری که در سال 2010 پیش بینی شده بود که تا سال 2017 مقدار محتوای در دسترس ما از میزان محتوایی که کل پنج هزار سال گذشته داشته‌ایم بیشتر خواهد شد.

گوگل تصمیم گرفت تا به اطلاعاتی که در زمان نزدیک تری تولید شده اند بهای بیشتری بدهد. به عنوان مثال تصور کنید برای خرید یک ماشین به صورت آنلاین به گوگل مراجعه می کنید. کدام گزینه از بین گزینه ها را انتخاب خواهید کرد؟

طبیعتا محتواهای قدیمی دردی از کاربر دوا نمیکند. چه اهمیتی دارد چندماه پیش قیمت خودرو مورد نظر من چقدر بوده است؟ چه اهمیتی دارد که اولین دوست دختر جاستین بیبر در سال 2005 چند ساله بوده است؟

در نتیجه می توان اینطور نتیجه گرفت که الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness گوگل به تاریخ انتشار و به روز بودن محتوا توجه زیادی دارد.

 
 

الگوریتم‌های گوگل به بروز بودن تاریخ مقالات حساس است؟

پاسخ این است که بروزرسانی کردن مستمر محتوا و اضافه کردن بخش های جدید به آن می تواند معیار خوبی برای تازگی محتوا و به روز بودن آن به حساب بیاید. اما اگر فقط تاریخ محتواهای سایت را تغییر دهیم تاثیری بر جایگاه و ارزش محتوای ما نخواهد گذاشت.

این تغییر در صورتی موثر است که بخش های جدیدی به محتوای خود اضافه کنیم. در این صورت تاثیر شگفت انگیزی به روی رتبه بندی گوگل و آمار بازدید سایت شما خواهد گذاشت.

این الگوریتم سوالات و ابهامات زیادی را برای کارشناسان محتوا بوجود آورد که صرفا به روز بودن تاریخ انتشار محتوا موجب می شود که رتبه سایت بالا بیاید و گوگل به سایت توجه کند؟

جواب این است که خیر، همانطور که تولید کردن مقاله خوب به تنهایی نمی تواند رتبه شما را بالا بیاورد، به روز بودن سایت نیز باعث توجه گوگل به شما نمی شود. در واقع گوگل به سیگنال هایی که از طرف کاربران دریافت می کند توجه می کند.

افزایش رتبه در “تازگی محتوا” به چه عواملی بستگی دارد!

زمانی که crawler های گوگل وارد سایت شما میشوند تمام قسمت های سایت را بررسی میکنند و سیگنالهای مثبت را آنالیز میکنند و از آنها در رتبه بندی استفاده میکنند. اما با وجود الگوریتم تازگی محتوا ، معیارهای گوگل ، اهمیت بیشتری پیدا میکند.

معیارهای گوگل چه هستند؟

گوگل به مدت زمان حضور کاربر در سایت شما توجه می کند.

جالب است بدانید گوگل به این راحتی ها رتبه بالایی به سایت شما نمی دهد. اگر هفته پیش محتوای جدیدی در سایت خود گذاشته باشید، کاربر تا این هفته میانگین دو دقیقه در سایت شما زمان گذاشته است. اما نکته اینجاست که این مقدار باید با گذشت زمان بیشتر شود. یعنی مثلا بعد از گذشت سه ماه به میانگین 3 دقیقه رسیده باشد.

در واقع مراجعه کردن مستمر توسط کاربران و مقدار زمانی که در سایت شما صرف می کنند عامل مهمی در رتبه بندی گوگل است. افزایش تدریجی زمانی که کاربر در سایت شم گذرانده است این سیگنال را به گوگل می دهد که محتوای موجود همچنان تازه است.

یکی از روش هایی که می توانید کاربر را در سایت خود نگه دارید، به روزرسانی مستمر محتوای سایتتان ست. در این روش می بایست در بازه های کوتاه بخش هایی به مقاله اضافه شود یا با اضافه شدن نظرات کاربران حجم محتوا و زمان حضور کاربر در سایت افزایش پیدا کند.

از سایت هایی که محتوای تازه دارند لینک بگیرید.

حتما می دانید لینک دادن به سایت های دیگر داخل مقاله ویژگی خوبی به شمار می رود. اما جالب است بدانید که گوگل لینکی که به آن ارجاع دادید هم بررسی می کند. در واقع اگر لینک هایی که داخل سایت خود قرار می دهید به روز نباشند به جای اینکه رتبه شما را بالاتر ببرند، پایین می آورند.

دریافت لینک برای صفحات قدیمی تر سایت خودتان موجب می شود که معیار تازگی محتوا در آنها کاهش پیدا نکند، چون در واقع صفحاتی هستند که به محتوای شما لینک می دهند. اگر این لینک ها از سایت ها و صفحاتی باشد که خودشان محتوای به روز تولید می کنند ارزش آن به مراتب بیشتر می شود.

لینک سازی قوی و مستمر اهمیت دارد.

بهترین استراتژی برای ساخت بک لینک این است که به صورت مستمر و به تعداد کم از سایت های مختلف لینک بگیرید. به عنوان مقال اگر برای یک هفته بک لینک با حجم بالا و تعداد زیاد دریافت کنید اما بعد از آن به مدت یک ماه هیچ لینکی به شما داده نشود، روش نامناسبی برای ساختن بک لینک استفاده کرده اید. در این شرایط حتی ممکن است لینک های شما اسپم شناخته شوند.

بهترین راه حل این است که بتوانید محتواهای قدیمی سایتتان را به نحوی زنده و به روز کنید. برای این کار می توانید مقاله های قدیمی سایتتان را داخل شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا محتوای قدیمی سایت شما با لینک دهی های جدیدتر تازه بشوند.

بهبود سئو سایت بوسیله الگوریتم Freshness

نوبت آن رسیده است که از این الگوریتم به نفع سئو سایت خودمون استفاده کنیم.

روش های زیر پیشنهاد حاجی وبمستر به شما است:

محتوایی که از قبل رتبه دارد را بروزرسانی کنید.

مقالات یا صفحاتی که از قبل دارای Impression هستند را بروز رسانی کنید. تغییر 2 یا 3 خط باعث نمیشود گوگل به شما امتیاز بهتری دهد. نیاز است که یک تغییر کلی ایجاد کنید.

محتوای بروز داشته باشید.

آن دسته از وب سایت هایی که در زمینه محتوای خبری ، موسیقی و سینما فعالیت میکنند سعی کنند زودتر از رقبا ، محتوای بروز را منتشر کنند. 

انتشار در شبکه های اجتماعی.

سعی کنید محتوایی که در سایت انتشار میدهید ، در شبکه های اجتماعی نیز انتشار دهید، گوگل به سیگنالهای مثبت از طرف شبکه های اجتماعی حساس است و رتبه خوبی به چنین سایتهایی میدهد. شبکه های اجتماعی برای سئو وب سایت مانند یک بوستر عمل میکنند ، سعی کنید از آن غافل نشوید.

تاریخ انتشار مقالات را حذف نکنید.

یعضی از افراد تصور میکنند که حذف تاریخ انتشار باعث میشود کاربر ترغیب شود و وارد سایت شود، اما این طور نیست و کاملا برعکس عمل میکند. سعی کنید به جای حذف تاریخ انتشار محتوای خود را بروز کنید تا هم کاربر ترغیب شود وارد وبسایتتان شود و هم گوگل به سایت شما امتیاز بهتری دهد.

مروری بر این مقاله

الگوریتم تازگی محتوا ، الگوریتم بسیار مهمی است ، افرادی که در زمینه سئو فعالیت میکنند برای بالا بردن رتبه سایتشان باید به این الگوریتم توجه کنید.

پیش بینی شده بود ک تا سال 2017 محتواهای ایجاد شده بیشتر از محتواهای پنج هزار سال گزشته است و همین اهمیت تازگی محتوا را زیاد میکرد . در نتیجه گوگل الگوریتم تازگی محتوا را بوجود آورد.

1 – سعی کنید محتواهایی که از قبل Impression دارند را بروز کنید.

2 – وب سایت هایی که در زمینه محتوای خبری ، موسیقی و سینما فعالیت میکنند سعی کنند زودتر از رقبا محتوای بروز را منتشر کنند.

3 – سعی کنید محتوایی که در سایت انتشار میدهید ، در شبکه های اجتماعی نیز انتشار دهید، گوگل به سیگنالهای  مثبت از طرف شبکه های اجتماعی حساس است و رتبه خوبی به چنین سایتهایی میدهد.

 

از دسـت نـدهیـد… !

الگوریتم های گوگل

آیا این مقاله مفید بود؟

از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیاز از رای

اولین نفر باشید که رای میدهد!

درباره نویسنده ...
فراوبمستر
فراوبمستر یک سایت با خدمات مختلف در حوزه کار و کسب و فروش اینترنتی و همچنین یک آکادمی آموزش راه اندازی و ادارهِ کسب و کار آنلاین است که دانستن آن برای هر شخصی که در این حوزه فعالیت می کند بسیار مهم است .
دیدگاهتان را بنویسید

جدیدترین مطالب
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://farawebmaster.com/?p=5800
در این مقاله چه می‌خوانید ؟
بارگزاری کمی زمانبر است!
احتما وجود ویدیو | آزمون | gif
online chat
در حال انتقال ...
به هر روشی که راحترید، ما آماده پاسخگویی هستیم.

شماره تماس

013-91015605

WhatsApp , Telegram

09101104711

فراوبمستر - لوگو