سبد خرید 0

سئو محصول و افزایش فروش با 10+ ترفند کلیدی مهم

سئو محصول, seo محصول

جهت تماشای این ویدیو در مشاهده ویدیو در یوتیوب  کلیک کنید !

باید‌ها و نبایدها در سئو محصولات

یکی از بخش‌های مهم یک وبسایت فروشگاهی ، سئو محصولات آن است. هم اکنون وبسایت های زیادی در رقابت یک کلمه کلیدی هستند. سایتی که از نظر سئو بهینه شده باشد ، نه تنها باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شما می‌شود بلکه می‌توانید ورودی‌های خود را به خریدار تبدیل کنید.

برای این امر باید مطمئن شوید که صفحه محصول خود را بدرستی بهینه کرده باشید. در این مقاله بایدها و نبایدهای سئو یک محصول را بررسی می‌کنیم.

پیدا کردن یک کلمه کلیدی

قدم اول برای بهینه سازی یک محصول برای موتورهای جستوجو پیدا کردن کلمه کلیدی است. در این مرحله شما باید کلمات کلیدی پیرامون کلمه کلیدی اصلی خود را نیز پیدا کنید.

فرض کنید محتوایی درباره‌ی خرید کفش دارید. یکی از ابزاری که به شما کمک می‌کند کلمات مرتبط با کلمه کلیدی خود را پیدا کنید خود گوگل است. به این صورت که شما در گوگل خرید کفش را سرچ می‌کنید ، در انتهای صفحه کلماتی مانند “خرید کفش دخترانه” و “خرید کفش اسپرت مردانه” به شما نمایش داده می‌شود.

seo wordpress product

یکی دیگر از ابزارها که می‌توانید برای پیدا کردن کلمه کلیدی از آن استفاده کنید. سایت keywordtool.io وارد سایت شوید و کلمه کلیدی خود را در آن سرچ کنید و کلمات مرتبط با آن را دریافت کنید.

seo wordpress product

ابزارهایی که میتواند در پیدا کردن کلمه کلیدی و کلمات مرتبط به شما کمک کند.

نام ابزاررایگان/پولی
Google Keyword Plannerرایگان
SEMRUSHپولی
Ahrefsپولی
KWfinderپولی و رایگان

توضیحات متا و عنوان مقاله

سعی کنید در توضیحات متا مشخصات محصول را بنویسید و کلمات کلیدی را در آن جای دهید و عناوین سئو را ، عناوینی جذاب و سئو شده انتخاب کنید تا کاربر جذب شود و روی آن کلیک کند

مطمئن شوید زمان سئو کردن اطلاعات زیر را وارد کنید.

  • نام برند محصول
  • نام محصول
  • مدل محصول
  • اطلاعات مهم محصول 

به عنوان مثال برای خرید موبایل a50 به این صورت در دیجیکالا نمایش داده می‌شود.

seo wordpress product

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

سعی کنید کلمه‌ای که انتخاب می‌کنید برای خود شما معنی داشته باشد و سعی کنید خود را جای کاربر قرار دهید و از خود بپرسید که “آیا من این کلمه را سرچ خواهم کرد؟” خیلی از افراد کلماتی انتخاب می‌کنند که هیچ‌کس آن را سرچ نمی‌کند و انتظار دارند در آن کلمه رتبه بگیرند.

استفاده از اسکیما در محصول

استفاده از اسکیما باعث می‌شود که محصول شما بهتر در گوگل نمایش داده شود. سعی کنید در تمام محصولات خود از اسکیماها استفاده کنید.

دلایل استفاده از اسکیما :

  • نمایش دادن بیشتر محتوا و کلیک
  • بهبود نرخ CTR و فروش بیشتر

به طور خلاصه کدهای اسکیما، یک سری کد برنامه نویسی هستند که با قرار گرفتن میان کدهای صفحات سایت؛ باعث می‌شوند گوگل بهتر محتوایتان را درک کرده و علاوه بر نمایش زیباتر آن، امتیاز سئو بهتری هم به سایت بدهد.

استفاده از FAQ در محصول

داشتن محتوا خوب کلید رسیدن به جایگاه‌های بالای گوگل است. اگر کاربران نتوانند محتوا شما را پیدا کنند. نرخ پرش وبسایت شما افزایش پیدا می‌کند و کاربران از وبسایت شما خرید نمی‌کنند.

بسیاری از افراد که محتوا تولید می‌کنند ، به بهبود محتوا میپردازند و اصلا از FAQ استفاده نمی‌کنند. 

فرض کنید فردی سوالی در رابطه با یک محصول دارد و نمی‌خواهد که از پشتیبانی بپرسد. اما اگر سوال مورد نظر در FAQ درج شده باشد ، به راحتی می‌تواند آن را پیدا کند و حتی موجب خرید آن محصول شود.

استفاده از محتوای منحصربه‌فرد

همیشه سعی کنید که محتوایی که تولید می‌کنید و در توضیحات متا قرار می‌دهید متفاوت باشد. خیلی از افراد توضیحات متا را کپی می‌کنند و در همه‌ی محصولات خود قرار می‌دهند ، این کار باعث افت رتبه محصول شما می‌شود و اشتباه است.

سعی کنید محتوایی بنویسید که کاربر را جذب کند و محصول شما را کلیک کنید.

افزایش سرعت لود سایت

بالا بودن سرعت سایت باعث می‌شود محصول شما رتبه بهتری پیدا کند و مشتریان راحت‌تر بتوانند محصول شما را پیدا کنند و خرید کنند. همچنین سرعت سایت خوب ، باعث تجربه کاربری خوب نیز می‌شود .

استفاده از تصویر برای محصول

سعی کنید برای محصول خود تصویر واقعی و با کیفیت استفاده کنید. چرا که خرید محصول برای کاربران بصورت مجازی است و کاربر نمی‌تواند محصول را لمس کند ، پس بهتر است با قرار دادن تصویر با کیفیت یا حتی گرفتن یک ویدیو از محصول و توضیح آن می‌توانید شانس فروش آن محصول را افزایش دهید.

ترغیب کاربران به گزاشتن کامنت

اگر در دنیای سئو دستی به کار داشته باشید باید بدانید که تعامل با کاربران یکی از مهمترین عوامل افزایش رتبه است . یعنی اگر کاربر در محصول شما کامنت بگذارد و به آن رتبه دهد ، گوگل به آن محصول بیشتر دقت می‌کند و احتمال دارد بیشتر نمایش دهد.

البته برای این که کاربر ترغیب به گزاشتن کامنت شود باید محتوای خوب داشته باشید . در نتیجه محتوای خوب حرف اول را میزند.

بک لینک های با کیفیت بسازید

یکی از تکنیک‌ها برای افزایش رتبه وبسایت ، لینک بیلدینگ است (Link Building) . زمانی که در یک کلمه رقابت زیاد باشد ، بدون ساخت بک لینک نمیتوان انتظار بهبود آن کلمه را داشت. البته باید گفت که لینک سازی کار تخصصی است و اگر اشتباه انجام شود باعث افت شدید رتبه سایت می‌شود.

نگه داشتن برگه محصولات

بسیاری از افراد زمانی که یکی از محصولاتشان تمام می‌شود ، اقدام به حذف آن صفحه می‌کنند که این کار برای سئو خوب نیست ، مخصوصا زمانی که زحمت زیادی برای بالا آوردن آن کشیده باشید. برای حل این مشکل نیاز به حذف آن نیست فقط محصول خود را بطور موقت غیر فعال کنید تا زمانی که محصول را موجود کنید.

سخن پایانی

بهبود صفحه محصول شما بسیار مهم است اگر بخواهید فروش بیشتر داشته باشید. در این مقاله سعی شده مراحل اولیه برای سئو صفحه محصول آموزش داده شود.

اگر سوالی دارید حتما در کامنت‌ها بپرسید.

موفق باشید.

مروری بر این مقاله

یکی از بخش‌های مهم یک وبسایت فروشگاهی ، سئو محصولات آن است. هم اکنون وبسایت های زیادی در رقابت یک کلمه کلیدی هستند. سایتی که از نظر سئو بهینه شده باشد نه تنها باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شما می‌شود بلکه می‌توانید ورودی‌های خود را به خریدار تبدیل کنید.

قدم اول برای بهینه سازی یک محصول برای موتورهای جستوجو پیدا کردن کلمه کلیدی است. در این مرحله شما باید کلمات کلیدی پیرامون کلمه کلیدی اصلی خود را نیز پیدا کنید.

داشتن محتوا خوب کلید رسیدن به جایگاه‌های بالای گوگل است. اگر کاربران نتوانند محتوا شما را پیدا کنند. نرخ پرش وبسایت شما افزایش پیدا می‌کند و کاربران از وبسایت شما خرید نمی‌کنند.

بسیاری از افراد که محتوا تولید می‌کنند ، به بهبود محتوا میپردازند و اصلا از FAQ استفاده نمی‌کنند. 

از دسـت نـدهیـد… !

سئو کلاه سیاه چیست, black hat seo چیست

آیا این مقاله مفید بود؟

از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیاز از رای

اولین نفر باشید که رای میدهد!

درباره نویسنده ...
فراوبمستر
فراوبمستر یک سایت با خدمات مختلف در حوزه کار و کسب و فروش اینترنتی و همچنین یک آکادمی آموزش راه اندازی و ادارهِ کسب و کار آنلاین است که دانستن آن برای هر شخصی که در این حوزه فعالیت می کند بسیار مهم است .
دیدگاهتان را بنویسید

جدیدترین مطالب
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://farawebmaster.com/?p=8116
در این مقاله چه می‌خوانید ؟
بارگزاری کمی زمانبر است!
احتما وجود ویدیو | آزمون | gif
online chat
در حال انتقال ...
به هر روشی که راحترید، ما آماده پاسخگویی هستیم.

شماره تماس

013-91015605

WhatsApp , Telegram

09101104711

فراوبمستر - لوگو